Dienstregeling 2022 Bus

Het OV-bureau heeft de wijzigingen die zij voor 2022 in de busdienstregeling gepland heeft staan aangekondigd. Het voorstel staat nu open voor inspraak vanuit de politiek en burgers.

De volgende wijzigingen staan -onder voorbehoud- gepland per zondag 12 december 2021.

Groningen Stad

Bussen over Oost
Vanaf de nieuwe dienstregeling rijden er geen bussen meer over de Grote Markt en door de Gelkinge- en Oosterstraat. Er komt een nieuwe Centrumhalte Oost, vanaf het Hoofdstation voor de Stadsschouwburg en richting station naast het Provinciehuis. Deze zal worden bediend door de lijnen 1, 3, 4, 10 en 163. Er wordt onderzoek gedaan naar een upgrade van de bushaltes aan het Zuiderdiep.

Q-link 2 ((Zuidhorn – Aduard – Slaperstil – ) P+R Reitdiep – Zernike Campus – Paddepoel – Station Noord – UMCG Noord – UMCG Hoofdingang – P+R Euroborg – Station Europapark v.v.)
Lijn 2 komt te vervallen op zaterdag. Op nagenoeg de hele route rijden andere lijnen op zaterdag. Daarom was het voor de coronacrisis erg rustig in lijn 2 op zaterdagen.

Daarnaast gaat de frequentie van de bus tussen Zuidhorn en Zernike op schooldagen in de ochtendspits omlaag naar twee keer per uur.

Q-link 3 (Ruischerbrug – Lewenborg – P+R Kardinge – UMCG Noord – Binnenstad – Hoofdstation – P+R Hoogkerk – Leek/Tolbert v.v.)
Q-link 4 (Beijum – P+R Kardinge – UMCG Noord – Binnenstad – Hoofdstation – P+R Hoogkerk (- Peize – Roden) v.v.)
In de zomerperiode gaan lijn 3 en 4 minder vaak rijden. Vanuit Leek en Roden zal in de basis twee keer per uur worden gereden, waarbij tussen P+R Hoogkerk en P+R Kardinge de dienstregeling wordt uitgebreid naar zes keer per uur. In de ochtend- en middagspits wordt waar nodig een hogere frequentie geboden.

Q-link 6 ((P+R Haren – Groningen Zuid -) Hoofdstation – UMCG Hoofdingang – Damsterdiep – Ruischerbrug – Ten Boer (- Garrelsweer – Appingedam – Delfzijl) v.v.)
Er is gekeken naar de noodzaak van de bediening in de rustige periodes. Lijn 6 rijdt daarom doordeweeks vier keer per uur, waarvan in de daluren twee keer per uur tot Ten Boer.

Lijn 7 ((Station Noord -) Paddepoel – Vinkhuizen – Schildersbuurt – Westerhaven – Hoofdstation (- De Wijert Noord – Corpus den Hoorn – Martini Ziekenhuis – P+R Hoogkerk) v.v.)
In de late avond rijdt lijn 7 tot Winkelcentrum Paddepoel. Daar is de lijn gekoppeld aan lijn 19 van en naar Coendersborg. Bij het eindpunt Hoofdstation zit lijn 7 op die momenten gekoppeld aan lijn 9 van en naar De Punt. Zo blijft de binnenstad rechtstreeks bereikbaar vanuit Eelde. Deze wijziging wordt mogelijk ook op zondagen doorgevoerd, dit wordt nog onderzocht.

Lijn 9 ((Zernike Campus – Paddepoel – Oranjebuurt – Westerhaven -) Hoofdstation – De Wijert Noord – Corpus den Hoorn – Martini Ziekenhuis – Eelderwolde – Eelde-Paterswolde – De Punt v.v.)
‘s Avonds laat rijdt lijn 9 voortaan alleen nog tussen het Hoofdstation en De Punt. Op het noordelijke deel van de route is lijn 19 de vervangende lijn, tot Winkelcentrum Paddepoel. Voor Paddepoel Noord en Zernike kan lijn 1 worden gebruikt. Deze wijziging wordt mogelijk ook op zondagen doorgevoerd, dit wordt nog onderzocht.

In Eelde wordt de route gestrekt, de bus gaat rijden via de Hoofdweg. Er komen haltes bij de Hortensiaweg en Duinerlaan.

Lijn 10 (Station Noord – Selwerd – Korrewegwijk – UMCG Noord – Binnenstad – Hoofdstation (- Corpus den Hoorn – Martini Ziekenhuis – Hoornsemeer) v.v.)
Lijn 10 zal overdag nog slechts de helft van de ritten tussen Hoofdstation en Hoornsemeer rijden. De overige ritten keren op het Hoofdstation om. Daarmee rijdt er nog twee keer per uur een bus tussen Hoofdstation en Hoornsemeer. Corpus den Hoorn blijft ook bereikbaar met de lijnen 7, 9 en 85.

Aan de noordkant van de stad wordt een kleine routeaanpassing gedaan. Doordat de bussen over de diepenring gaan rijden, kan de bus niet meer door de Ebbingestraat rijden. In beide richtingen rijdt lijn 10 voortaan via Boterdiep, Kolendrift, Bloemsingel en W.A. Scholtenstraat. Daarmee wordt de overstaphalte UMCG Noord ook bediend.

Q-link 15 (Zernike Campus – Hoofdstation v.v.)
Lijn 15 gaat vraaggestuurd rijden. Dat betekent dat er meer bussen rijden op de drukkere momenten. In eerste instantie gaat het om vier tot acht bussen per uur. De bus gaat rijden wanneer de vraag naar de Zernike Campus weer ontstaat.

Lijn 16 (Station Europapark – P+R Kardinge v.v.)
Lijn 16 komt (voorlopig) te vervallen.

Lijn 18 (P+R Hoogkerk – Vinkhuizen – Paddepoel – Zernike Campus v.v.)
Voorlopig wordt een aantal ritten in de vroege ochtend- en avond geschrapt. Als onderdeel van het pluspakket van het OV-bureau kunnen deze wel weer gaan rijden wanneer dit nodig is.

Lijn 19 (Paddepoel – Oranjebuurt – Westerhaven – Hoofdstation – De Wijert – Coendersborg – Station Europapark v.v.)
Lijn 19 gaat in de late avond ook naar Paddepoel rijden. Daar is de bus, zoals altijd, gekoppeld aan lijn 7. Deze wijziging wordt mogelijk ook op zondagen doorgevoerd, dit wordt nog onderzocht.

Groningen Streek

Lijn 14 (Winschoten – Vlagtwedde – Stadskanaal v.v.)
De dienst stopt na 22:00 uur vanwege beperkt gebruik na deze tijd.

In Stadskanaal wijzigt de route. Er zal niet meer via de wijk Maarsveld worden gereden. Uit reizigerstellingen blijkt dat er meer doorgaande reizigers last hebben van deze omweg dan er wijkbewoners van profiteren. Vanaf de Henegouwenlaan gaat lijn 14 dezelfde route van en naar het busstation rijden als de Qliner. Er komt een nieuwe halte aan de Atlantislaan, bij de straat Stuurboord.

Lijn 35 (Groningen – Oldehove v.v.)
De bus rijdt niet meer via het Zuiderdiep.

Lijn 36 (Oldehove – Winsum v.v.)
De bus gaat weer in de daluren rijden.

Lijn 39 (Groningen – Grootegast – Surhuisterveen v.v.)
De bus rijdt niet meer via het Zuiderdiep.

Lijn 43 (Delfzijl – Wagenborgen – Siddeburen v.v.)
Lijn 43 rijdt voortaan alleen nog in de spitsuren, buiten de vakanties.

Lijn 50 (Groningen – Haren – De Punt – Vries – Assen v.v.)
De extra ritten in de spits verdwijnen.

Lijn 51 (Groningen – Haren (- Onnen – Noordlaren – Zuidlaren) v.v.)
Lijn 51 krijgt extra ritten in de spits van september t/m april. Deze rijden de volledige route tussen Groningen en Zuidlaren. In Zuidlaren blijft de overstap op lijn 5 van en naar Annen bestaan. De bus wordt dus niet doorgetrokken.

Buiten de spits rijdt de bus nu tussen Groningen en Onnen. Deze route wordt ingekort. De bus gaat rijden tussen Groningen en Haren.

Lijn 61 (Groningen – Middelstum (- Uithuizen) v.v.)
Een deel van de extra spitsritten tussen Groningen en Middelstum verhuist naar het pluspakket. Dat betekent dat deze weer gaan rijden wanneer hier vraag naar is en er mogelijkheden voor zijn.

Lijn 68 (Winsum – Hornhuizen v.v.)
De eerste rit naar Hornhuizen en de laatste rit naar Winsum worden geschrapt.

Lijn 71 (Groningen – Hoogezand v.v.)
Lijn 71 komt te vervallen. De ritten worden ondergebracht bij lijn 76, als onderdeel van het pluspakket. Deze gaan weer rijden wanneer er vraag en mogelijkheden zijn. Het betekent wel dat de haltes aan de Duinkerkenstraat in Groningen en de halte Talmastraat in Hoogezand komen te vervallen.

Lijn 73 (Emmen – Stadskanaal – Veendam v.v.)
De dagelijkse bedieningsperiode wordt ingekort tot 23:30 uur ‘s avonds. De laatste rit vanuit Veendam rijdt tot Musselkanaal. Tussen Veendam en Stadskanaal gaat ‘s avonds en in het weekend een 8-persoonsbusje rijden. Dan is een overstap op het busstation in Stadskanaal noodzakelijk.

Lijn 74 (Emmen – Stadskanaal v.v.)
‘s Avonds en op zondagen gaat er een 8-persoonsbusje op lijn 74 rijden.

De route wordt aangepast. De bus gaat rijden via Valthe. Daarmee krijgt de wijk Emmermeer ook een frequente verbinding.

Lijn 75 (Emmen – Odoorn – Exloo – Stadskanaal v.v.)
De route wordt gewijzigd om het inkorten van lijn 59 op te vangen. De bus gaat rijden via Exloo en rijdt voortaan ook buiten de spits.

Lijn 77 (Gieten – Bareveld v.v.)
Omdat het nog niet mogelijk is bij De Hilte langs de N33 bushaltes voor lijn 310 aan te leggen, blijft lijn 77 rijden. De dienstregeling wordt uitgebreid. Er rijdt voortaan één keer per uur een bus, ook in de daluren overdag op werkdagen. Er komen extra haltes in Gieten.

Lijn 83 (Leek – Roden – Norg – Assen v.v.)
De laatste ritten van 23:05 uur vanuit Assen en om 0:03 uur vanuit Leek komen te vervallen.

Lijn 86 (P+R Hoogkerk – Peize – Donderen – Norg v.v.)
Lijn 86 komt te vervallen.

Lijn 107 (Groningen Zernike Campus – Hoogezand – Stadskanaal v.v.)
Lijn 107 wordt geschrapt. Mogelijk keert de lijn in de toekomst terug, wanneer de vervoersvraag naar de Zernike Campus toeneemt.

Lijn 119 (Delfzijl – Scheemda – Winschoten v.v.)
De bedieningsperiode wordt ingekort. De bus rijdt daarom voortaan tot 19:30 uur.

Lijn 163 (Groningen/Zoutkamp – Lauwersoog Haven v.v.)
De rit vanuit Lauwersoog aansluitend op de aankomst van de eerste boot van de dag wordt buiten de vakanties voortaan met een klein busje gereden. Deze rijdt naar Zoutkamp, waarbij in Ulrum een overstapmogelijkheid is op lijn 65 naar Groningen.

Qliner 300 (Groningen – Gieten – Borger – Emmen v.v.)
Bovenop de vier ritten per uur zullen gericht extra ritten gaan rijden. Deze ritten nemen we op
in het pluspakket en rijden niet in periodes met een lagere reizigersvraag. In de zomervakantie rijdt Qliner 300 tussen de spitsen in nog twee i.p.v. vier keer per uur.  Op zondagmorgen vervallen de tweede en vierde rit in beide richtingen, dit betreft de ritten die om 07:30 uur en 08:30 uur vertrekken vanuit Emmen en Groningen.

Qliner 304 (Groningen – Marum – Drachten v.v.)
Qliner 314 (Groningen – Drachten v.v.)
Lijn 314 krijgt een nieuwe route in Groningen. Door het werk aan de Zuidelijke Ringweg gaat de bus, net als lijn 304, via de busbaan langs de Peizerweg rijden. Daarbij zal ook bij de halte Verzetsstrijderslaan worden gehalteerd, net als op P+R Hoogkerk richting Drachten.

Alle spitsritten boven twee keer per uur, op zowel Qliner 304 als Qliner 314, gaan naar het
pluspakket. In de kleine vakanties rijdt Qliner 314 in de spits nog twee i.p.v. vier keer per uur.
In mei en juni geldt dat voor Qliner 304. Op zaterdag vervalt de inzet van Qliner 314.

Qliner 309 (Groningen – Assen Kloosterveen v.v.)
In de spits blijft elk kwartier een Qliner rijden op de volledige route van Qliner 309. De vier extra ritten per uur blijven in de spitsrichting tussen de Maria in Campislaan in Assen via Busstation Marsdijk en Hoofdstation Groningen ongewijzigd rijden. De spitsrichting is ’s morgens richting Groningen en ’s middags richting Assen. In de tegenspitsrichting rijden deze ritten tussen de Maria in Campislaan via de Balkenweg over de A28 naar Groningen. Deze ritten rijden dan niet door Kloosterveen. Deze spitsritten vervallen op momenten dat er onvoldoende vraag is naar extra spitscapaciteit.

In de zomervakantie rijdt Qliner 309 tussen de spitsen in nog twee i.p.v. vier keer per uur. Dit
overeenkomstig de zomer van 2021. Op zondagmorgen vervallen de eerste en derde rit in beide richtingen, dit betreft de ritten die omstreeks 07:00 uur en 08:00 uur vanuit Assen naar Groningen vertrekken.

Qliner 312 ((Groningen -) Gieten – Stadskanaal v.v.)
In de zomervakantie vervallen op werkdagen enkele extra ochtendspitsritten. Qliner 312 blijft
elk half uur rijden. Op zondagmorgen vervalt de eerste reismogelijkheid van Stadskanaal naar
Gieten om 7:00 uur en van Gieten naar Stadskanaal om 07:30 uur.

Drenthe Streek

Lijn 20 (Assen – Meppel v.v.)
De gemeente Assen overweegt een de weg op een deel van de route aan te passen. Wanneer dit doorgaat, dan zal lijn 20 via de Europaweg gaan rijden. Dan rijdt de bus niet meer door het centrum, maar via het ziekenhuis.

In Meppel gaat lijn 20 de busverbinding in nieuwbouwwijk Nieuwveenselanden rijden. Om de juiste rijtijden te verzekeren na deze aanpassing wordt overwogen om in Steenwijk vanaf het station rechtstreeks naar de Meppelerweg te rijden.

Lijn 22 (Assen – Zweeloo – Emmen v.v.)
Voortaan rijdt lijn 22 op werkdagen overdag elk uur door naar Emmen. Daarbuiten is er in Zweeloo de overstap op lijn 27, net zoals nu. Daarnaast worden vertrektijden aangepast, zodat in de spitsrichting wordt aangesloten op de trein in Beilen.

Lijn 24 (Assen – Borger – Stadskanaal – Winschoten v.v.)
Op zaterdag rijdt lijn 24 nu eens per twee uur tussen Stadskanaal en Assen. Voorstel is deze lijn
op zaterdag elk uur te laten rijden tussen Stadskanaal en Borger en op het routedeel Borger –
Rolde – Assen te laten vervallen. Tussen Rolde en Assen kunnen mensen ook gebruikmaken
van lijn 21. Reizigers vanaf het routedeel Stadskanaal – Borger kunnen vanaf Borger in de bus blijven zitten, omdat deze als lijn 59 door zal rijden naar Gieten. In Gieten is een goede aansluiting mogelijk op de bus naar o.a. Assen. Recentelijk zijn op werkdagen in de avonduren enkele ritten toegevoegd. Deze toegevoegde ritdelen komen per 2022 te vervallen. Dit betreft o.a. de rit van 19:20 uur uit Winschoten.

Lijn 25 (Coevorden – Zweeloo v.v.)
De vertrektijden worden aangepast, aansluitend op de lestijden van De Nieuwe Veste.

Lijn 27 (Emmen – Hoogeveen v.v.)
Op lijn 27 keren de ‘oude’ vertrektijden terug, dus rond -:15 uur in twee richtingen in Zweeloo.

Het traject in Hoogeveen tussen station en ziekenhuis komt te vervallen. De aansluittijden op lijn 31 en 34 worden verbeterd. Onderzocht wordt of lijn 27 in de spitsuren weer naar de scholen kan rijden. Het Alfa-college wordt gevraagd de lestijden aan te passen om de drukte te spreiden rond 8:00 uur.

Vanwege het zeer beperkte aantal reizigers vervallen van zondag tot en met vrijdag de laatste ritten vanuit Emmen en Zweeloo (vertrek Emmen 23:33 uur). Richting Emmen blijven de laatste reismogelijkheden behouden, al neemt de tijd tussen de één na laatste en laatste rit wel toe, van 45 naar 75 minuten.

Lijn 28 (Beilen – Meppel v.v.)
Lijn 28 gaat waarschijnlijk een lus tegen de klok in rijden door de wijk Koedijkslanden. Er wordt dan gereden via achtereenvolgens de Zuiderlaan en Industrieweg. Dit wordt nog besproken met de gemeente Meppel.

De laatste rit op lijn 28 om 20:20 uur van Beilen naar Dwingeloo vervalt. De rit is vorig jaar toegevoegd vanwege een verwacht aanbod van onderwijs in de vroege avond. Dit lijkt niet van de grond te komen. Ook de retourrit vervalt. Hetzelfde geldt voor de laatste rit van Diever naar
Steenwijk vice versa op lijn 20.

Lijn 31 (Hoogeveen – Dedemsvaart v.v.)
Lijn 31 wordt omgelegd. Daarbij rijdt de bus niet meer naar Ommen, maar naar Dedemsvaart, via Zuidwolde. De bediening van Balkbrug vervalt.

Lijn 32 (Hoogeveen – Ruinen – Meppel v.v.)
Lijn 32 gaat ieder uur rijden op zaterdag, maar met kleine in plaats van grote bussen.

Lijn 33 (Hoogeveen – Coevorden v.v.)
Een deel van de route wordt gestrekt. Tussen Dalerpeel en Steenwijksmoer wordt voortaan via de Veldweg gereden. Hier komen twee nieuwe haltes.

Lijn 34 (Hoogeveen- Zuidwolde – Koekange – De Wijk – Meppel v.v.)
Lijn 34 gaat via Koekange en De Wijk rijden tussen Hoogeveen en Meppel. De bus rijdt ieder uur. In Koekange komen vijf haltes te vervallen ten gunste van een nieuwe halte bij De Meiboom. Op de Eggeweg kunnen nog twee haltes komen voor lokale in- en uitstappers. Ook bij de Leijenweg en Comissieweg is een extra halte gewenst, omdat de halte De Stapel alleen nog door de voorziene spitsbus wordt bediend. De laatste ritten vertrekken tussen 23:00 uur en 0:00 uur op werkdagen. Op zondag wordt de dienst later opgestart en eerder beëindigd: lijn 34 rijdt dan nog tussen ongeveer 10 en 20 uur.

Op werkdagen buiten de vakanties rijdt er daarnaast een spitslijn, 134, tussen Zuidwolde en Meppel.

Lijn 37 (Hoogeveen – Mantinge v.v.)
De route wordt ingekort tot het traject Hoogeveen – Mantinge v.v.. Tussen Mantinge en Westerbork verdwijnt de busverbinding.

Lijn 44 (Emmen – Erica – Schoonebeek v.v.)
De laatste rit komt te vervallen.

Lijn 50 (Groningen – Haren – De Punt – Vries – Assen v.v.)
De extra ritten in de spits verdwijnen.

Lijn 51 (Groningen – Haren (- Onnen – Noordlaren – Zuidlaren) v.v.)
Lijn 51 krijgt extra ritten in de spits van september t/m april. Deze rijden de volledige route tussen Groningen en Zuidlaren. In Zuidlaren blijft de overstap op lijn 5 van en naar Annen bestaan. De bus wordt dus niet doorgetrokken.

Buiten de spits rijdt de bus nu tussen Groningen en Onnen. Deze route wordt ingekort. De bus gaat rijden tussen Groningen en Haren.

Lijn 59 (Gieten – Exloo v.v.)
De route wordt ingekort tot het traject Gieten – Exloo. Tussen Exloo en Emmen gaat lijn 75 ter vervanging rijden.

De bediening met lijn 59 wordt op werkdagen overdag tussen Exloo en Gieten ingevuld door een kleine bus. Zo blijft de reis Odoorn – Borger – Gasselte – Gieten mogelijk met overstap in Exloo. Deze dienst rijdt tot 19:30 uur. Buiten deze tijden kan het beperkte aantal reizigers tussen Gieten en Exloo gebruikmaken van de hubtaxi. In het weekend rijdt lijn 59 tot 19:30 uur op de route Gieten – Gasselte – Borger. Buiten deze tijden is de hubtaxi van en naar Gieten en Borger een reismogelijkheid.

Lijn 73 (Emmen – Stadskanaal – Veendam v.v.)
De dagelijkse bedieningsperiode wordt ingekort tot 23:30 uur ‘s avonds. De laatste rit vanuit Veendam rijdt tot Musselkanaal. Tussen Veendam en Stadskanaal gaat ‘s avonds en in het weekend een 8-persoonsbusje rijden. Dan is een overstap op het busstation in Stadskanaal noodzakelijk.

Lijn 74 (Emmen – Stadskanaal v.v.)
‘s Avonds en op zondagen gaat er een 8-persoonsbusje op lijn 74 rijden.

De route wordt aangepast. De bus gaat rijden via Valthe. Daarmee krijgt de wijk Emmermeer ook een frequente verbinding.

Lijn 75 (Emmen – Odoorn – Exloo – Stadskanaal v.v.)
De route wordt gewijzigd om het inkorten van lijn 59 op te vangen. De bus gaat rijden via Exloo en rijdt voortaan ook buiten de spits.

Lijn 77 (Gieten – Bareveld v.v.)
Omdat het nog niet mogelijk is bij De Hilte langs de N33 bushaltes voor lijn 310 aan te leggen, blijft lijn 77 rijden. De dienstregeling wordt uitgebreid. Er rijdt voortaan één keer per uur een bus, ook in de daluren overdag op werkdagen. Er komen extra haltes in Gieten.

Lijn 83 (Leek – Roden – Norg – Assen v.v.)
De laatste ritten van 23:05 uur vanuit Assen en om 0:03 uur vanuit Leek komen te vervallen.

Lijn 86 (P+R Hoogkerk – Peize – Donderen – Norg v.v.)
Lijn 86 komt te vervallen.

Lijn 134 (Zuidwolde – Meppel v.v.)
Lijn 134 is een nieuwe spitslijn op werkdagen buiten de vakanties tussen Zuidwolde en Meppel, via De Wijk. Deze lijn slaat Koekange over.

Qliner 300 (Groningen – Gieten – Borger – Emmen v.v.)
Bovenop de vier ritten per uur zullen gericht extra ritten gaan rijden. Deze ritten nemen we op
in het pluspakket en rijden niet in periodes met een lagere reizigersvraag. In de zomervakantie rijdt Qliner 300 tussen de spitsen in nog twee i.p.v. vier keer per uur.  Op zondagmorgen vervallen de tweede en vierde rit in beide richtingen, dit betreft de ritten die om 07:30 uur en 08:30 uur vertrekken vanuit Emmen en Groningen.

Qliner 309 (Groningen – Assen Kloosterveen v.v.)
In de spits blijft elk kwartier een Qliner rijden op de volledige route van Qliner 309. De vier extra ritten per uur blijven in de spitsrichting tussen de Maria in Campislaan in Assen via Busstation Marsdijk en Hoofdstation Groningen ongewijzigd rijden. De spitsrichting is ’s morgens richting Groningen en ’s middags richting Assen. In de tegenspitsrichting rijden deze ritten tussen de Maria in Campislaan via de Balkenweg over de A28 naar Groningen. Deze ritten rijden dan niet door Kloosterveen. Deze spitsritten vervallen op momenten dat er onvoldoende vraag is naar extra spitscapaciteit.

In de zomervakantie rijdt Qliner 309 tussen de spitsen in nog twee i.p.v. vier keer per uur. Dit
overeenkomstig de zomer van 2021. Op zondagmorgen vervallen de eerste en derde rit in beide richtingen, dit betreft de ritten die omstreeks 07:00 uur en 08:00 uur vanuit Assen naar Groningen vertrekken.

Qliner 312 ((Groningen -) Gieten – Stadskanaal v.v.)
In de zomervakantie vervallen op werkdagen enkele extra ochtendspitsritten. Qliner 312 blijft
elk half uur rijden. Op zondagmorgen vervalt de eerste reismogelijkheid van Stadskanaal naar
Gieten om 7:00 uur en van Gieten naar Stadskanaal om 07:30 uur.