Zondag is de nieuwe dienstregeling van Qbuzz van start gegaan en maandag was de vuurdoop voor veel nieuwigheden. Met nieuwe lijnen, routes en bussen was het een belangrijke ochtend voor Qbuzz en de reiziger.
OV Nieuws GD is benieuwd naar de eerste ervaringen met de nieuwe dienstregeling. Die horen we graag van jou!
Via het speciale meldpunt kun je je klacht, opmerking of compliment indienen. Dit kan tot en met 5 januari. OV Nieuws GD bundelt deze en besteedt er op een later moment aandacht aan op haar site.
Vandaag in mijn elektrische rolstoel gereisd met de nieuwe Qliner 310 van Gieten naar Assen vv. De beide chauffeurs hadden de schrik in de ogen toen ik aangaf graag mee te willen. Om 12.28 uur heen en om 13.30 retour. Beide chauffeurs gaven aan niet geoefend te hebben met het vastzetten van de rolstoel en dat was te merken. De materialen zaten deels nog in het plastic verpakt. Het vastzetten zelf ging heel onwennig en stuntelig en duurde ongeveer 9 minuten (vastzetten) en toen zat ik nog niet echt vast maar dat gaat ook niet met dit systeem. Heen kreeg ik geen gordel om terug wel. Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat Qbuzz heeft gekozen voor dit vastzet systeem terwijl er veel praktischer (lees snellere) systemen zijn.
Het viel mij op dat geen enkele passagier een gordel om had terwijl dit wel verplicht is.