Het interieur van een GTW-trein. Foto: Arriva

De verlenging van de treinverbinding van Veendam tot Stadskanaal valt volgens spoorbeheerder ProRail 50 miljoen euro duurder uit dan werd verwacht. Dat komt doordat veel bruggen op het traject verouderd zijn, de grond zachter is en er meer geld nodig is voor veiligheidssystemen.

Dat is een flinke domper voor de provincie Groningen. De provincie heeft haar gelden bijvoorbeeld ook nodig voor het werk aan de Zuidelijke Ringweg in Groningen en de Wunderline, welke de provincie ook betaalt uit het potje met RSP-gelden.

De totale kosten voor de lijn naar Stadskanaal worden nu op 115 miljoen euro geschat. Dat gaat dan om een verbinding zonder sneltrein, dat kost nog eens 16 miljoen euro meer. De provincie schrijft in een brief aan Provinciale Staten nu met de samenwerkende partners te kijken naar alternatieve financiƫle middelen voor het project.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *