Consumentenplatform reageert op nieuwe dienstregeling/ 1 minuut leestijd

logo-ovconsumentenplatform

De OV-consumentenplatforms in Groningen en Drenthe heeft in haar eerste reactie op de nieuwe busdienstregeling aangegeven dat in haar ogen de bussen beter moeten doorstromen.

De leden zien knelpunten op locaties als het OV-knooppunt bij Gieten en de Van Ketwich Verschuurbrug in Groningen. Op de laatste locatie worden maatregelen genomen door lijn 8 en de gewijzigde lijn 9 via de Van Iddekingeweg en Overwinningsplein te laten rijden, maar daar is het Groningse platform het niet mee eens.

De overstapmogelijkheid tussen Qliner en Q-link en het stadsvervoer bij de V.K. Verschuurbrug verdwijnt daarmee, en dat vinden de Groningers een kwalijke zaak. Zij vinden dat daar een betere oplossing voor moet komen.

Overigens zien de platforms ook positieve punten. Zo is men tevreden over de verbrede Oostersingel in Groningen en de busstroken in de Sontweg in dezelfde plaats.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *