Consumentenplatform wil meer aandacht Stad voor bus/ 1 minuut leestijd

busgrotemarkt

Het OV-consumentenplatform Groningen & Drenthe vraagt de aandacht van de gemeente Groningen voor de plaats van de bus in diverse infrastructurele plannen.

Het platform heeft haar advies op de voorgestelde busdienstregeling voor 2017 gegeven, maar hierop van de gemeente nog geen reactie ontvangen. Het platform wil juist van de gemeente Groningen aandacht vanwege de diverse infrastructurele maatregelen.

Volgens de consumentenbehartiger zijn er diverse goede maatregelen in de stad genomen en gepland, zoals het knooppunt bij Ruischerbrug en de tunnel in de Eemsgolaan onder de busbaan door. Het platform vreest echter voor de gevolgen van andere ideeën.

Zo is het platform niet heel enthousiast over de voorgestelde nieuwe busroute door het zuiden van de stad (via het Overwinningsplein in plaats van de Laan Corpus den Hoorn) en is het bang voor kwaliteitsverlies van de busverbindingen in de binnenstad na het weghalen van de bussen binnen de Diepenring. Andere potentiële bottlenecks worden gezien in maatregelen op de Oosterhamrikbaan en de Eikenlaan.

Het OV-consumentenplatform zou graag zien dat de gemeente nadenkt over de adviezen en erover van gedachten wil wisselen met het platform.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *