Qbuzz blij met gunning concessie

Vervoersbedrijf Qbuzz is blij na de gunning van de busconcessie Groningen – Drenthe afgelopen donderdag, waarin zij winnaar werden. "We zijn er heel blij mee, want het is de grootste concessie van Nederland", zegt Qbuzz-directeur Rob van Holten tegenover OV Nieuws uit Groningen.

"Wij zijn heel trots op het verwerven van Groningen en Drenthe. Het is extra speciaal voor mij, want ik ben geboren in Groningen."

"Wij gaan het vervoer onder andere verbeteren door spiksplinternieuwe bussen in te zetten op elk moment, dus ook tijdens de spits. Spitsreizigers zijn namelijk onze trouwste klanten en zij verdienen ook een nieuwe, volwaardige bus. Wij willen die ook aan ze geven, dus rijdt er straks in plaats van elke tien minuten een extra touringcar een extra nieuwe bus."

"We kunnen er nog niks over zeggen of er lijnen worden gewijzigd. Het OV-bureau Groningen Drenthe is verantwoordelijk voor het lijnennet, zoals dat zo mooi heet, maar hun kennende komen ze met een goed lijnennet", aldus een blije Van Holten tegen OV Nieuws uit Groningen.

Qbuzz zal vanaf 13 december in het straatbeeld van Groningen en Drenthe te zien zijn.

3 Comments on “Qbuzz blij met gunning concessie”

  1. Op de website van de ns en de nieuwe overzichtsspoorboekjes zie ik niets terug van de twee stoptreinen per uur.

    Hebben jullie een andere bron?

  2. Beste Roelof,

    De genoemde informatie betreft van Wikipedia afkomstige informatie, wat meestal juiste informatie is. Als het waar is wat er wordt vermeldt, dan is het toch logisch dat de NS er niks over melden, want de situatie blijft tussen Groningen en Zwolle hetzelfde, alleen heet de trein geen Intercity meer maar stoptrein. Het enige nadeel is dat met de Intercity niet meer kan worden uitgestapt op de stations Haren, Beilen, Hoogeveen en Meppel.

    LATERE TOEVOEGING: Ik heb het even nagekeken, en de informatie van twee stoptreinen per uur klopt wel, maar het gaat hierbij om wijzigingen die later ingaan dan 14 december. Dat betekent dat het voorlopig zo blijft als in de huidige situatie, zoals ook in het bericht staat vermeld! Voorlopig blijven de Intercity’s twee keer per uur op ALLE stations tussen Zwolle en Groningen stoppen en zal er één keer per uur een stoptrein rijden tussen Zwolle en Groningen.

  3. De dienstregeling met 2 intercity’s en 2 stoptreinen per uur gaat pas in december *2009* in. De intercity’s zijn vanaf dan ook echt intercity’s, dus alleen een stop te Assen en verder doorkarren. Scheelt toch weer 10 minuten, want je raast al die achterlijke gehuchten lekker snel voorbij. Ik verlang er nu al naar!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.