Kritiek van deelnemers op pendel 4 Mijl/ 2 minuten leestijd

Deelnemers van de 4 Mijl van Groningen klagen op Twitter over de manier waarop de pendeldienst naar de start dit jaar werd verzorgd.

Ieder jaar is het pendelvervoer rond de 4 Mijl één van de grootste evenementenvervoer-klussen voor Qbuzz en het OV-bureau. Vooral bij de vertreklocaties Hoofdstation en Martiniplaza werd dit jaar geklaagd.

Er zouden te veel passagiers zijn voor alle bussen. Bij Martiniplaza zou volgens Twitteraars de wachttijd zijn opgelopen tot een half uur, waardoor deelnemers in Haren hun startwave dreigden te missen. Op het Hoofdstation, traditioneel een drukke locatie, stonden honderden mensen op en rond het Stadsbalkon te wachten op de pendelbussen.

Volgens de organisatie van de 4 Mijl hadden de bussen te maken met drukte op de wegen in de stad. De pendelroute via de Helperzoom raakte ook nog een tijdje gestremd doordat één van de pendelbussen vast kwam te zitten in een vluchtheuvel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *