Qbuzz lijdt 8,3 miljoen euro verlies

De coronacrisis heeft diepe sporen achtergelaten in de Qbuzz-jaarrekening over 2020. De vervoerder draaide een verlies van 8,3 miljoen euro.

Het verlies bleef uiteindelijk beperkt dankzij de bereikbaarheidsvergoeding van de regering. Daar heeft Qbuzz dankbaar gebruik van kunnen maken. Ook dit jaar kan Qbuzz rekenen op deze vergoeding.

CEO Gerrit Spijksma is trots op zijn bedrijf. “Hetis een heftig resultaat van een ingrijpend jaar. Wij richten ons op het verbinden van onze reizigers met hun bestemmingen. De kern van onze activiteiten is het realiseren van vanzelfsprekende mobiliteit. COVID-19 maakt reizen met het OV ineens niet meer zo vanzelfsprekend; afstand houden, mondkapjes, extra schoonmaak, zeer beperkt contact met OV medewerkers en meer. Ondanks het ontwrichtende, onzichtbare virus en de onzekerheid en spanning die dat bracht bij onze medewerkers, konden de reizigers op m’n Qbuzz-collega’s rekenen. Dankzij hun inzet en volharding zijn we blijven rijden. Grote dank aan mijn collega’s.”

Qbuzz probeert naar de toekomst te kijken. “Samen met onze sector en onze opdrachtgevers werken we hard aan een post-pandemie situatie van het OV. Aan een nieuwe balans met een OV systeem dat wendbaar inspeelt op veranderende reizigersaantallen. Aan het OV om de overheidsdoelstellingen op het gebied van de woningbouwopgave, duurzaamheid en inclusiviteit van alle mensen in steden en de regio te realiseren”, aldus Spijksma.

Reis door naar deze berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *