Skip to content

OV Nieuws GD

  • Home
  • Stakingen
  • Nieuws
    • Groningen
    • Drenthe
    • Q-link
    • Qliner
    • Extra busvervoer
    • Werkzaamheden
    • Vervoer tijdens evenementen
  • Info en tarieven
    • Kennisbank
    • Reisplanner
      • Slimme kaart
    • Actuele vertrektijden
      • Hoofdstation Groningen
      • Station Noord Groningen
      • Station Europapark Groningen
      • Station Assen
      • Station Delfzijl
      • Station Emmen
      • Station Hoogeveen
      • Station Meppel
      • Busstation Stadskanaal
      • Station Winschoten
      • Station Winsum
      • Station Zuidhorn
      • P+R Haren
      • P+R Hoogkerk
      • P+R Kardinge
      • P+R Meerstad
      • P+R Reitdiep
      • P+R Euroborg/P3
      • P+R Meerdijk
      • Bethesda Ziekenhuis
      • Diaconessenhuis Meppel
      • Zuiderdiep Groningen
      • Martini Ziekenhuis
      • Refaja Ziekenhuis
      • Scheperziekenhuis
      • UMCG
      • Wilhelmina Ziekenhuis
    • Hoogwaardig OV
      • Q-link
      • Qliner
    • Dienstregeling 2023 Bus
  • Nieuwsbrief
  • Over OV Nieuws GD
  • Contact
Main Menu

Algemeen

  • Over OV Nieuws GD
  • Hoe kom ik in contact met de vervoerder?
  • Ik heb een vraag over gevonden voorwerpen
  • Waar kan ik een klacht over het OV indienen?

Reisinformatie

  • Waar vind ik de dienstregelingen?
  • Wat zijn Q-link en Qliner?
  • Welke bus of trein moet ik nemen voor mijn bestemming?
  • Wanneer vertrekt mijn bus of trein?
  • Hoe kom ik in contact met mijn vervoerder?

Tarieven

  • Wat kost een bus- of treinkaartje?
  • Waar koop ik een OV-abonnement?
  • Wat kost een reis vanaf een P+R?
  • Voor wie geldt er korting?
  • Ik ben mijn OV-chipkaart kwijt
  • Ik wil het saldo van mijn OV-chipkaart terugvragen
  • Wanneer reis ik gratis als student?
  • Home
  • Kennisbank
  • Reisinformatie
  • Hoe kom ik in contact met mijn vervoerder?

Hoe kom ik in contact met mijn vervoerder?

De vervoerders in Groningen en Drenthe zijn gemakkelijk te bereiken.

Qbuzz

Qbuzz is telefonisch bereikbaar via 0900-7289965 en via WhatsApp op 06-57474275. Beide nummers zijn doordeweeks van 7:00 t/m 20:00 uur bereikbaar en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur. Bij acute problemen is het wel mogelijk het telefoonnummer te bellen, bijvoorbeeld wanneer de laatste bus niet op is komen dagen.

Daarnaast zijn er drie Servicepunten. Deze zijn te vinden op de stations van Groningen (op het busstation), Assen en Emmen (in het stationsgebouw). De locaties zijn allemaal van maandag t/m zaterdag overdag geopend.

Arriva

Arriva is onder meer bereikbaar via het gratis telefoonnummer 0800-0232545 en WhatsApp, 097-0256677. Daarnaast heeft Arriva een OV-servicepunt op het station in Groningen. Deze is te vinden in het stationsgebouw, naast Burger King. Dit punt is dagelijks geopend.

NS

De vervoerder op het Hoofdrailnet, en ook het spoor tussen Groningen en Zwolle, is de NS. Zij zijn voor vragen bereikbaar via het telefoonnummer 088-6721290 of 030-7515155 voor particuliere klanten. Reizigers met een zakelijk product kunnen bellen met 030-3001111. Daarnaast is er op grotere stations als Groningen een serviceloket met medewerkers op het perron aanwezig. Op andere locaties is normaliter een intercompaal beschikbaar.

Daarnaast heeft de NS ook een online community voor vragen.

Ben je geholpen door dit antwoord?
Delen op sociale media:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
Wanneer vertrekt mijn bus of trein?
Copyright © 2023 OV Nieuws GD.
OV Nieuws GD is groen gehost - checked by thegreenwebfoundation.org
Beheer cookie toestemming
OV Nieuws GD gebruikt cookies om de website en onze service te optimaliseren. Dit zijn zowel functionele cookies (waarvoor geen expliciete toestemming nodig is en die wij automatisch plaatsen) als andere cookies.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Analytische cookies
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing cookies
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk cookie-voorkeuren
{title} {title} {title}