Skip to content

OV Nieuws GD

  • Home
  • Stakingen
  • Nieuws
    • Groningen
    • Drenthe
    • Q-link
    • Qliner
    • Extra busvervoer
    • Werkzaamheden
    • Vervoer tijdens evenementen
  • Info en tarieven
    • Kennisbank
    • Reisplanner
      • Slimme kaart
    • Actuele vertrektijden
      • Hoofdstation Groningen
      • Station Noord Groningen
      • Station Europapark Groningen
      • Station Assen
      • Station Delfzijl
      • Station Emmen
      • Station Hoogeveen
      • Station Meppel
      • Busstation Stadskanaal
      • Station Winschoten
      • Station Winsum
      • Station Zuidhorn
      • P+R Haren
      • P+R Hoogkerk
      • P+R Kardinge
      • P+R Meerstad
      • P+R Reitdiep
      • P+R Euroborg/P3
      • P+R Meerdijk
      • Bethesda Ziekenhuis
      • Diaconessenhuis Meppel
      • Zuiderdiep Groningen
      • Martini Ziekenhuis
      • Refaja Ziekenhuis
      • Scheperziekenhuis
      • UMCG
      • Wilhelmina Ziekenhuis
    • Hoogwaardig OV
      • Q-link
      • Qliner
    • Dienstregeling 2023 Bus
  • Nieuwsbrief
  • Over OV Nieuws GD
  • Contact
Main Menu

Algemeen

  • Over OV Nieuws GD
  • Hoe kom ik in contact met de vervoerder?
  • Ik heb een vraag over gevonden voorwerpen
  • Waar kan ik een klacht over het OV indienen?

Reisinformatie

  • Waar vind ik de dienstregelingen?
  • Wat zijn Q-link en Qliner?
  • Welke bus of trein moet ik nemen voor mijn bestemming?
  • Wanneer vertrekt mijn bus of trein?
  • Hoe kom ik in contact met mijn vervoerder?

Tarieven

  • Wat kost een bus- of treinkaartje?
  • Waar koop ik een OV-abonnement?
  • Wat kost een reis vanaf een P+R?
  • Voor wie geldt er korting?
  • Ik ben mijn OV-chipkaart kwijt
  • Ik wil het saldo van mijn OV-chipkaart terugvragen
  • Wanneer reis ik gratis als student?
  • Home
  • Kennisbank
  • Algemeen
  • Waar kan ik een klacht over het OV indienen?

Waar kan ik een klacht over het OV indienen?

In een situatie waarin bijvoorbeeld een bus niet op is komen dagen of de trein vol was, is het mogelijk een klacht in te dienen. Waar kan dit?

Qbuzz

Bij Qbuzz in Groningen en Drenthe kan via een online formulier een klacht worden ingediend. Wanneer een klacht niet naar wens wordt opgelost, dan is het mogelijk te klagen bij het OV-bureau Groningen Drenthe.

Arriva

Bij vervoerder Arriva kan een klacht online worden ingediend via een speciaal formulier. Dit formulier kan worden gebruikt voor heel Nederland.

NS

Bij de NS is het mogelijk een klacht in te dienen bij de klantenservice. Dit kan telefonisch, via Twitter, Facebook en een online chat op de website van de NS.

Als reiziger en vervoerder er niet uit komen

Mochten de klagende reiziger en betreffende vervoerder er niet met elkaar uit komen, dan is er de OV Ombudsman. Deze kan helpen met het indienen van een klacht. Het is ook mogelijk een klacht over het OV bij het loket van de OV Ombudsman in te dienen. Deze bemiddelt dan met de betreffende vervoerder.

Ben je geholpen door dit antwoord?
Delen op sociale media:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
Ik heb een vraag over gevonden voorwerpen
Copyright © 2023 OV Nieuws GD.
OV Nieuws GD is groen gehost - checked by thegreenwebfoundation.org
Beheer cookie toestemming
OV Nieuws GD gebruikt cookies om de website en onze service te optimaliseren. Dit zijn zowel functionele cookies (waarvoor geen expliciete toestemming nodig is en die wij automatisch plaatsen) als andere cookies.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Analytische cookies
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing cookies
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk cookie-voorkeuren
{title} {title} {title}