“Klachten lijn 11 niet serieus genomen”

hvs-qlink-lijn11

Het GroenLinks-raadslid Alex Temmingh zei maandagavond in de gemeenteraadsvergadering van Zuidhorn dat het OV-bureau de klachten van reizigers van lijn 11 tussen Zuidhorn en de stad niet serieus neemt. Dat meldt Dagblad van het Noorden.

Volgens het raadslid zou het bureau in Assen de klachten in de doofpot stoppen. De klachten gaan over het te laat komen van de bus, waardoor de aansluiting op de trein in Zuidhorn wordt gemist.

Tijdens de raadsvergadering meldde burgemeester Swart dat de klachten inmiddels zijn opgelost. Volgens de burgemeester kwamen de klachten voort uit de omleiding die in de stad gold tijdens de reconstructie van het Boterdiep. Nu die werkzaamheden klaar zijn zouden de klachten volgens Swart ook verleden tijd moeten zijn.

Het OV-bureau laat in een reactie aan deze site weten naar eigen inzicht de klachten juist te hebben afgehandeld. Tussen september en december waren er rond de 35 klachten bij Qbuzz die te maken hadden met de omleiding in Groningen en de bijhorende vertragingen van ongeveer een kwartier tot twintig minuten, maar na de jaarwisseling is dat er nog maar één geweest, die niet te maken had met de omleiding.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.