Er wordt nog altijd veel gestaakt in het openbaar vervoer, zowel bij het streekvervoer als het regionale treinvervoer. Veel reizigers reageren er steeds minder enthousiast op.
OV Nieuws GD wil daarom weten: staat u (nog steeds) achter de OV-stakingen?
Laden ...
De buschauffeurs hebben groot gelijk, ze worden steeds verder uitgemolken door de werkgevers maar een goede loonsverhoging kunnen ze op hun manier niet betalen, pauzes kunnen niet meer worden genoten door de krappe rijtijden , de werkdruk en het ziekteverzuim giert de pan uit. Hoezo de overheid is hier geen partij in? Wie hebben door de privatiseringen en de openbare aanbestedingen alles uit handen gegeven aan buitenlandse investeerders? Deze investeerders zijn maar op 1 ding uit en dat is zoveel mogelijk winst maken door zo goedkoop mogelijk in te schrijven over de ruggen van de chauffeurs en de passagiers en helpen zo ons hele OV naar de kloten. Dit moet terug naar de overheid en de chauffeurs weer onder de noemer ‘trendvolgers’, dit zou een heel groot deel van de problemen oplossen en dan kijken naar een systeem van dat een iedere inwoner van Nederland, van18 jaar en ouder, via een belastingheffing gratis kan reizen met de bus, dan is het aan de mensen zelf of ze willen reizen met de bus, waar ze via de belastingheffing voor betalen, of niet. Meer werkgelegenheid in het OV door meer gebruik van de bus. Buslijnen moeten dan weer in ere hersteld en dan dus ook vele reismogelijkheden meer voor de passagiers.