Er wordt nog altijd veel gestaakt in het openbaar vervoer, zowel bij het streekvervoer als het regionale treinvervoer. Veel reizigers reageren er steeds minder enthousiast op.
OV Nieuws GD wil daarom weten: staat u (nog steeds) achter de OV-stakingen?
Eén reactie op “Peiling: staat u nog achter de stakingen in het openbaar vervoer?/ 1 minuut leestijd”
De buschauffeurs hebben groot gelijk, ze worden steeds verder uitgemolken door de werkgevers maar een goede loonsverhoging kunnen ze op hun manier niet betalen, pauzes kunnen niet meer worden genoten door de krappe rijtijden , de werkdruk en het ziekteverzuim giert de pan uit. Hoezo de overheid is hier geen partij in? Wie hebben door de privatiseringen en de openbare aanbestedingen alles uit handen gegeven aan buitenlandse investeerders? Deze investeerders zijn maar op 1 ding uit en dat is zoveel mogelijk winst maken door zo goedkoop mogelijk in te schrijven over de ruggen van de chauffeurs en de passagiers en helpen zo ons hele OV naar de kloten. Dit moet terug naar de overheid en de chauffeurs weer onder de noemer ‘trendvolgers’, dit zou een heel groot deel van de problemen oplossen en dan kijken naar een systeem van dat een iedere inwoner van Nederland, van18 jaar en ouder, via een belastingheffing gratis kan reizen met de bus, dan is het aan de mensen zelf of ze willen reizen met de bus, waar ze via de belastingheffing voor betalen, of niet. Meer werkgelegenheid in het OV door meer gebruik van de bus. Buslijnen moeten dan weer in ere hersteld en dan dus ook vele reismogelijkheden meer voor de passagiers.
OV Nieuws GD gebruikt cookies om de website en onze service te optimaliseren. Dit zijn zowel functionele cookies (waarvoor geen expliciete toestemming nodig is en die wij automatisch plaatsen) als andere cookies.
Functionele cookies
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Analytische cookies
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing cookies
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
De buschauffeurs hebben groot gelijk, ze worden steeds verder uitgemolken door de werkgevers maar een goede loonsverhoging kunnen ze op hun manier niet betalen, pauzes kunnen niet meer worden genoten door de krappe rijtijden , de werkdruk en het ziekteverzuim giert de pan uit. Hoezo de overheid is hier geen partij in? Wie hebben door de privatiseringen en de openbare aanbestedingen alles uit handen gegeven aan buitenlandse investeerders? Deze investeerders zijn maar op 1 ding uit en dat is zoveel mogelijk winst maken door zo goedkoop mogelijk in te schrijven over de ruggen van de chauffeurs en de passagiers en helpen zo ons hele OV naar de kloten. Dit moet terug naar de overheid en de chauffeurs weer onder de noemer ‘trendvolgers’, dit zou een heel groot deel van de problemen oplossen en dan kijken naar een systeem van dat een iedere inwoner van Nederland, van18 jaar en ouder, via een belastingheffing gratis kan reizen met de bus, dan is het aan de mensen zelf of ze willen reizen met de bus, waar ze via de belastingheffing voor betalen, of niet. Meer werkgelegenheid in het OV door meer gebruik van de bus. Buslijnen moeten dan weer in ere hersteld en dan dus ook vele reismogelijkheden meer voor de passagiers.