Reisinformatiedienst is onder 1200 gebruikers van haar Android-app begonnen met een proef waarbij reizigers een e-ticket voor de volledige reis die zij hebben gepland aan kunnen schaffen via de app.

De dienst werkt daarvoor samen met Tranzer, dat hiervoor al langer een app exploiteert. Qbuzz in Groningen en Drenthe is hier nog niet op aangesloten.

Ook in de 9292-proef doet Qbuzz in het noorden nog niet mee. Deelname van de vervoerder zit er wel aan te komen, vertelt Rohini Bhaggoe van 9292. “Met Qbuzz zijn we ook in gesprek om alle gebieden aan te sluiten.” In Utrecht doet Qbuzz al wel mee.

Het betekent dat het nog steeds niet mogelijk is een los e-ticket te kopen voor de bus in Groningen en Drenthe, want ook op haar eigen website biedt Qbuzz dit nog niet aan. Voor de trein kan al wel een ticket via 9292 worden gekocht. “In de pilot is het mogelijk om voor alle nationale treinen tickets te kopen (2e klas Enkele reis voltarief), dus ook voor de Arriva treinen“, aldus Bhaggoe.

9292 rekent overigens wel extra servicekosten voor het boeken via haar app.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *