De pagina op de website van de NS waar reizigers een vergoeding kunnen aanvragen wegens de staking en het landelijk niet rijden van de treinen vrijdag, wordt druk bezocht. De NS moet extra personeel op de klantenservice inzetten om alle vragen en verzoeken af te kunnen handelen.

Reizigers kunnen onder voorwaarden een beroep doen op de zogeheten Stakingsregeling van de NS. Een los kaartje wordt bijvoorbeeld terugbetaald, net als een deel van de abonnementskosten na een niet gelukte reis. Daarnaast kunnen reizigers die aantoonbaar ander vervoer hebben gebruikt een onkostenvergoeding van maximaal 25 euro krijgen.

Het NS-personeel in een deel van het land staakt. Omdat de vervoerder het niet verstandig vindt een deel van de dienstregeling wel te rijden, is al het treinverkeer vrijdag stilgelegd. Zaterdag gaan de vervoerder en de vakbonden opnieuw om tafel om over een CAO-akkoord te onderhandelen. Mocht er een akkoord komen, dan gaan de voor volgende week geplande acties in principe niet door.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *